אני מדבר בח' וע'. לא במבטא בולט ממש, ככה בעדינות. אבא שלי היה מעיר לנו שח' זה ח' ולא כ'. והעין שלא תלך לאין.
אני מכיר עוד כמה שמדברים בח' וע', ואני יכול להבטיח לכם, קופירייטרים אומללים וכותבי מערכונים פתטיים, שאני, וכל חברי למבטא, כקטון כגדול, אף פעם לא מבטאים כ' כמו ח'.
אני לא אוחל ולא רואה חוחבים.
וכשאתם מנסים להלעיג על אנשי המבטא, אלה עם הגורמטים שלא מסוגלים לחבר משפט כצורתו ושפתם נלעגת, אתם מעידים יותר מכל על צרות האופקים שלכם, ועל עולמכם המתייג, שלא לומר גזעני.
בעצם למה לא לומר?
גזאנים
אבל אני מודה שאין לי מושג נגד מה ומי יצאת פה בעצם… יש איזה כותבים/מערכונים שחמקו רק מעיניי?
בהרבה חיקויים הם מגזימים והופכים גם את ה-כ' ל > ח' ואז זה פשוט לא טוב מבחינה קומית
בהרבה מערכונים, דמות המזרחי ידבר בח' וע' גרוניות. הקטע הוא ש-כ' בלתי דגושה מבוטאת אצל האשכנזי כ-ח', ואז ילך אותו בדרן ויבטא את ה-כ' כ-ח' גרונית.
לפי דעתי יש כאן בורות שנובעת מעצלנות.
*המגיב אשכנזי בכל רמ"ח אבריו.
גרוניות.כמתחייב מהשפה העברית, שהיא שפה גרונית.
תלמוד בבלי ,מגילה, דף כד:"אמר רבי אסי:
חיפני ובישני (יהודים מחיפה ובית שאן ) לא יישא את כפיו.תניא נמי
הכי: ´אין מורידין לפני התיבה לא אנשי בית שאן, ולא אנשי בית חיפה, ולא
אנשי טבעונין. (מדוע?)מפני שקורין לאלפין עיינין , ולעיינין אלפין
(ופוגמין תפלתן).
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/884/452.html
"עיצורים 1: עין ואין
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/860/824.html
הזירה הלשונית: עברית בת 17
כיצד הפכה השפה העברית ממעצמה של 22 אותיות למאפיה של 17 עיצורים. המורה לנשימה מארגנת מחדש את א-אל"ף בי"ת א-אברי. בסוף מדברים סינית
חי"ת נבהלה, ברחה לכרם התימנים איפה נולדה. אובדן שאין לו כפרה.
על הדיקדוק של יהודי תימן ,תוכל לקרוא באתר הזה.
http://www.chayas.com/evinsapir.doc
(באמצע הדף,יש את הדברים בעברית)
יש שם את דבריו של איש האשכולות והמסעות ,יעקב ספיר.
"הלשון המקורי:
מסעות תימן ליעקב ספיר.
"מבטאם בהאותיות ותנועות ונגינתם בהטעמים עפ"י יסודי הלשון וצחותה. אין
בהם מעלגת לשון הספרדים ,ולא מאין בינת שפת האשכנזים. כי אלה ואלה שגו
במבטא האותיות, תעו בהגה התנועות, פקו טעם הנגינות. אלה ואלה שחתו
הקריאה הנכונה. בין רפיון בג"ד כפ"ת .לחזקן לא יבדילו, בין אלף לעין לא
יבדילו, בין בית רפה לואו, בין חית לכף רפה, בין כף דגושה לקוף, בין
טית לתיו, בין תיו רפה לסמך לא יפרישו. ותהי לנו מחצית האותיות כשוא
עשה עט סופרים חס ושלום. כן עם התנועות, איש לדרכו יפנו וינועו. אלה
הקמץ יפתחו והצרי יסגלו. החולם יקמצו. האבות והבנים יחדיו(כי הראשונים
אבות והשניים תולדות). לא ישאו פנים לאבות ותולדותיהן כיוצא בהם. ואלה
ימירו חולם בצרי, ושורוק בחיריק, קמץ בשורוק,וחיריק בסגול. ובשוואין
איש הישר בעיניו יעשה. יניחו ויניעו, יחטפו וינודו, ובכללים בלולים
יעלו וירדו. והיה התנועה הקלה לתפארת, והחסון לנעורת,ובנגינת מהגים
ומצפצפים בצלצלי שברים תרועה וכו´
…גם מהפכים מלעיל ומלרע, האומרים לרע עלה, ולעיל רדה. לא כן אחינו
אלה יושבי תימן אשר שם תמשול לשון הערבי, בת העברי ואחות הארמי. והם
יושבי הארץ מלפנים מאז גלו אלה בראשונה, ולא הורקו מגולה אל גולה.
כנראה מהנהגותיהם עתה כבימים הקדמונים וכפי קבלתם. גם מגדלים בניהם
מנעוריהם על המבטא העברי והדקדוק והטעמים. עד אשר תחשוב לו כלשון אמו.
על כן עמד טעם הלשון בם, וריח השפה הנאמנה לא נמר מאתם."
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%A2%D7%A7%D7%91_%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A8
יעקב ספיר.