עוד מעט שבת

עוד מעט שבת- כמה הערות מענייני היום:

"אמר המחבר: החיבור הזה לא חברתיו ללמד לבני האדם את אשר לא ידעו, אלא להזכירם את הידוע להם כבר ומפורסם אצלם פירסום גדול. כי לא תמצא ברוב דברי, אלא דברים שרוב בני האדם יודעים אותם ולא מסתפקים בהם כלל, אלא שכפי רוב פרסומם וכנגד מה שאמתתם גלויה לכל, כך ההעלם מהם מצוי מאד והשכחה רבה."
(מסילת ישרים, הקדמת המחבר)

אז כמו שהרמח"ל אמר אגיד שוב את המובן מאליו, לכאורה. אשתדל להיות ברור וחד משמעי ובכן, אחי היהודים, הסכיתו. הערבים מדברים ערבית. זה השפה שהם רגילים מהבית, עוד כשהיו קטנים. וכשהם נפגשים הם מספרים בדיחות בערבית, קוראים זה לזה בערבית וגם מתעצבנים, בערבית. יכול להיות שהם גם חולמים בערבית. בכל מקרה שום דבר מכל זה לא קשור אליכם. לא נועד לשמח אתכם או להטריד אתכם. כי ערבית היא השפה שהערבים מדברים בה. זה הכל.
ואתם, אחי הגברים האזינו לאמרתי. נשים הן נשים. ומתוך כך יש להן גוף של נשים, ואברים של נשים. וכמו כל בני האדם בעולם, חלקן נמוכות יותר ואחרות גבוהות פחות. כי ככה זה. ותאמינו או לא, הן הולכות עם הגוף הזה ממקום למקום. בכפר ובעיר, בעצב ובשיר. לא משאירות שום דבר בבית. ותאמינו או לא, זה לא קשור אליכם. לא נועד לשמח אתכם או להטריד. לא בגללכם ולא בשבילכם.

לולי חרשתם

יש הנוהגים להפיץ חידות. הם עושים זאת בפייסבוק, בווצאפ, עם יוני דואר ושאר שיטות תקשורת מקובלות. הקושי בחידות מסוג זה הוא שמחבר החידה קובע את הקריטריון לפיו נבחן פתרון אפשרי, וההגיון הזה מוסתר מהפותרים. פתרון חלופי שעומד בתנאים אחרים יחשב "לא נכון". חידות כאלה בדרך כלל לא עונות על דרישות בסיסיות של לוגיקה פורמלית, כללי חיבור, חיסור ואיחוד ומשתמשת בהם באופן יצירתי ובמקרים רבים לא עקבי. ולכן, במלים אחרות, למה אני צריך להתאמץ ולנסות לחשוב בדיוק כמו מישהו אחר כדי לגלות משהו ממש לא חשוב ולא משנה כלום. (כמן כן יש לציין ש 90% לא הבינו את ההסבר שלי). אפרת וויל, ידידה ותיקה  סיפרה לי על הפתיחה לספר "בעלת הבית" של נעה ידלין, שמסכמת את הנושא באופן נפלא ומלא הוד.

HIDA

 

אבא של בלק

אנחנו מקבלים בברכה דררות. לא מפלים אותן לרעה בגלל שהן ירוקות ובאו מארץ אחרת ולוקחות מקומות עבודה של ציפורים מקומיות. לזה שהם אוכלות לי את השקדים וזורקות קליפות בחצר התרגלתי. אבל הבקר קמתי והם השאירו שם פחיות בירה ריקות ובדלים של סיגריות. הגזימו באמת.

 

ומשהו אחרון להיום. גם אני עובד מדינה. לא עני, אבל לא עשיר מספיק בשביל לתרום את הכסף של המענק למישהו אחר ולספר לכולם על נדיבותי. ולכן, כשאקנה משהו בכסף אגיד ״לשם ייחוד״ ואכוון לרפואת הכלכלה והעצמאים שכן צריכים את המענק שנותנים להם ורוצים שיקצצו לי את השכר.