סובלנות

בפייסבוק הוקמה קבוצה בשם "לא מצונזרת, נלחמים ונלחמות נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי". יפה וטוב, ענין חשוב לענות בו.

מסתבר שבשעות הפנאי, או שמא כחלק מהמאבק נגד הדרת הנשים מהמרחב הציבורי הם עוסקים בדיונים תיאולוגיים בשאלת התיאודיציאה – "צדיק ורע לו". ואת זה הם עושים בטוב טעם מתוך כבוד, כמו שראוי לפלורליסטים. גם אני הצטרפתי לדיון ושמחתי על הפתיחות והסובלנות.

קראו וישמח לבבכם.

 

Zvika Livneh

הרב ישראל מאיר לאו חושף: האסון היה בעצם עסקת טיעון.
מה זה אומר על תרבות קרבנות האדם שעוד לא פסה מן העולם היהודי?

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4208852,00.html

ynet – יהדות – השריפה ברחובות: במותם מנעו גזירות קשות

www.ynet.co.il

שעות ספורות לאחר הלוויותיהם של בני משפחת שאער, פונה הרב לאו לאלמנה השכולה, ומציע "נטפי תנחומים", בהתייחסו גם לנרצחי הפיגוע בטולוז: "מי יודע אם במותם של התמימים האלה לא נתבטלו גזירות רעות שאיימו על כלל ישראל"

אהבתי · · בטל מעקב · שיתוף · יום רביעי‏ בשעה 10:24‏

  • Ayelet Bachrach כמה אידויט מטומטם דבילי מפגר המשיכו כאוות נפשכם
    יכול להיות הרב לאו.
    אני בעד לקחת לו את התואר ולהוריד אותו לדרגת טוראי

    יום רביעי‏ בשעה 10:29‏ · אהבתי · 2

  • Nili Weinfeld החיים והמוות ביד הלשון. ממש כך.

    יום רביעי‏ בשעה 10:35‏ · אהבתי

  • Zvika Livneh אין ביטוי נכון יותר להתבטאות הזאת של רב בכיר בישראל מאשר: רוקדים על הדם! מאחורי גלגולי העיניים והצער והכאב כביכול עושה הרב 'ספין תקשורתי' שקוף. קשה שלא להבחין בכמעט שמחה על כך שניצלנו מאסון כבד מאוד, גזירות בלשונו המצוחצחת. הוא בטח חשב שהוא מביא כאן בשורת נחמה, אבל יש כאן הרבה מעבר לכך.
    הוא קולט את השאלות האמוניות העולות מהאסון הכבד הזה, ומביא אותה בהפוכה: "תגידו תודה לאלוהים" הוא אומר למטומטמים שבינינו, "ניצלתם מגזירות נוראיות שהיו כבר בקנה. החיסול הממוקד הזה מנע אסון גדול מאוד".

    יום רביעי‏ בשעה 10:53‏ · אהבתי · 6

  • Achiya Zallayet כפרה עלינו….

    יום רביעי‏ בשעה 10:58‏ · אהבתי · 1

  • Nili Weinfeld מה שעוד מפליא כאן – התבטאות כזאת מפי ניצול שואה?!

    יום רביעי‏ בשעה 11:08‏ · אהבתי

  • Zvika Livneh נילי, אותי זה לא כל כך מפליא: הוא מפעיל את אותו 'היגיון אמוני' גם בקשר למה שקרה בשואה.

    יום רביעי‏ בשעה 11:11‏ · אהבתי

  • Nili Weinfeld את זה לא ידעתי. אז מה ההסבר שלו לששת המליונים שנספו בשואה?

    יום רביעי‏ בשעה 11:14‏ · אהבתי

  • Zvika Livneh ובמיוחד מה ההסבר שלו על מיליון וחצי הילדים התמימים שלא חטאו? ההסבר שלו נובע ממה שהוא אומר כעת. זו היתה גזירה מאלוהים! (אז, לא הייתה עסקת טיעון…). השבוע ניצלנו משואה גדולה בזכות הקרבנות. זה אותו הסבר, מהצד השני של המטבע.

    יום רביעי‏ בשעה 11:49‏ · אהבתי · 1

  • Zvika Livneh אגב, בחוגים חרדיים תולים את הסיבות לשואה בחטאי הציונות החילונית כנגד רצון האל וכנגד ההלכה, וכמובן גם בתנועה הרפורמית. התבטאותו של הרב לאו – מקרבת אותו לאותם חוגים קיצוניים.

    יום רביעי‏ בשעה 11:53‏ · אהבתי · 1

  • Nili Weinfeld נו ברור! רק שיש לי בחילה עכשיו, כמו מדברי אלי ישי על מלחמת לבנון השניה.

    יום רביעי‏ בשעה 11:57‏ · אהבתי · 2

  • Ran Horodi כאמור קיצוניים פנטיים וקיצוניים יותר. אני מאחל לרב לאו שטיל לאו שיעוף עליו ימנע מאיתנו את כל הצרות שאלוהים רצה להנחית עלינו. ונאמר במקהלה: אל מלא רחמים.

    יום רביעי‏ בשעה 12:33‏ · אהבתי · 1

  • Zvika Livneh רעיון מעולה, בוא נפתח אותו: אולי יקריבו עצמם כל רבני הדור הדפוק והחוטא הזה למען הצלת העם כולו מגזירות איומות ונוראות המתבשלות במוחו של אלוהים? הרי ברור שהקרבנות צריכים להיות זכים וטהורים מכל חטא. מי אם לא הרבנים מתאים לכך? למה ילדים דווקא?

    יום רביעי‏ בשעה 12:55‏ · אהבתי · 2

  • רחל אלגזי תפיסה אלילית. אם יש אלוהים עכשיו הוא מתבייש. מצד שני אם באמת יש אלוהים והוא כתב את התנך הוא צריך להתבייש

    יום רביעי‏ בשעה 13:03‏‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי · 2

  • רחל אלגזי האמת היא איומה יותר. הצשפחה הוקרבה קורבן על מזבח העוני מרצון

    יום רביעי‏ בשעה 13:04‏‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • Zvika Livneh האמת של מי?

    יום רביעי‏ בשעה 13:12‏ · אהבתי

  • Natalia Gordon כל משפחה חרדית שתקריב את עצמה….

    יום רביעי‏ בשעה 13:14‏ · אהבתי

  • Avi Iny https://www.facebook.com/events/309443539120477/

    יום המריחואנה הבינלאומי

    שישי 20 אפריל‏ בשעה 09:00‏

    Join

    יום רביעי‏ בשעה 13:25‏ · אהבתי · 3

  • Dina Azriel תפסיקו עם זה. זה מצמרר. אף אחד לא מקריב את עצמו וזהו. תזכרו, זו יהדות מזויפת. ביהדות האמיתית אין קרבנות אדם. אני לא רוצה שאף אחד יקריב עצמו, חוץ מזה שזו בכלל תפיסה נוצרית ע"ע ישו.

    יום רביעי‏ בשעה 14:47‏ · אהבתי · 2

  • Zvika Livneh Ido Kenan דינה, את צודקת שזה מצמרר. צודקת גם שזו יהדות מזוייפת. וגם שזו תפיסה נוצרית אולי. בגלל זה צריך לחשוף את זה, ולגנות את זה בכל לשון של גינוי ולא להסכים לכך. אנחנו כבר רגילים לאמירות כאלה מהמחנה החרדי, אבל לשמוע את זה מרב ראשי של עיר גדולה בישראל, ממרכז הקונסנזוס – זה מדאיג וזה מחייב אותנו לתגובה קשה וגינוי גורף.

    יום רביעי‏ בשעה 16:11‏ · אהבתי · 1

  • Dina Azriel אתה לא צריך להסביר לי למה צריך לגנות את זה. אני חושבת שציניות במקרה זה כמו בכל מקרה של דיני נפשות לא תורמת. מספיק לגנות, לא צריך ליחל למותם של אנשים… לא לרדת לרמה כזו, זה הכל.

    יום רביעי‏ בשעה 16:14‏ · אהבתי

  • Zvika Livneh מסכים שלא צריך לרדת לרמה כזו, ולכן אני לא מציע הסברים שבהם משתמש הרב לאו. אני מציע לרבנים המשתמשים בקרבנות תמימים כקרדום לחפור בו, שיישתמשו בעצמם ולא באחרים. זה ממש לא ציני. אני דורש מהרב לאו להסתכל במראה, ולפתוח את האזניים שלו ולהקשיב לאיך נשמעים דבריו באזני, ומציע לו שאם האלוהים שהוא מאמין בו זקוק לקרבנות, אנחנו לא מוכנים להיות הקרבנות הללו, ושלא יישתמש באסונות של אחרים לצרכי הדת שלו.

    יום רביעי‏ בשעה 16:23‏ · אהבתי

  • Dina Azriel הדברים שלי לא הופנו כלפיך צביקה, אלא לאמירות שערבו כאן טילי לאו והצעות להקרבה עצמית… לא מתאים.

    יום רביעי‏ בשעה 16:32‏ · אהבתי

  • Dina Azriel סליחה, גם אתה הצעת זאת, אז כן. גם נגד הדברים האלו שלך.

    יום רביעי‏ בשעה 16:38‏ · אהבתי

  • סמדר נצר ישי

    מגוחך בעיניי שאתם כ"כ מזועזעים וכועסים ,אנחנו לא נבין אותם והם לא יבינו אותנו ,אין דרך אחרת לומר זאת . והאמת גם לא צריך שום הבנה ,הם מלהגים את עצמם לדעת כי ככה חונכו ואנחנו מזדעזעים כל פעם מחדש – אבל על מה ? אמר אז אמר … עצם זה שאתם מזועז…ראה/י עוד

    יום רביעי‏ בשעה 17:00‏ · לא אוהב · 1

  • גלעד סרי לוי תגידו – אתם נלחמים בהדרת נשים, או במסע צלב נגד דתיים?
    מה ענינכם כיצד מתמודד תיאולוגית הרב עם אסון כזה? מה יש לכם להציע כתשובה חוץ מחרפות וגידופים?

    יום רביעי‏ בשעה 17:03‏‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי · 1

  • Ran Horodi מה שיש לנו להציע גלעד זה להפסיק להאשים אותנו על כל אסון ש"אלוהים" עושה לעם ישראל. אין אלוהים ובודאי אין קשר בין אי שמירת המצוות ההזויות לבין האסונות שהתרחשו ויתרחשו בעולמנו. אם הרבנים היו פחות עסוקים בהסברים פרימיטיביים ויותר באחריות שיש לכל אחד על חייו ועל חיי משפחתו יתכן שיהיו קצת פחות אסונות ועולם קצת טוב יותר.

    יום רביעי‏ בשעה 17:34‏ · אהבתי

  • Ran Horodi ודינה, בקשר לטיל לאו, אני חושב שמי שזאת עמדתו מין הראוי שיקריב את חייו למען כולנו. רק שלרבנים יש נטייה להקריב בדיעבד בעיקר את האחרים – בעצם רק את האחרים.

    יום רביעי‏ בשעה 17:35‏ · אהבתי

  • סמדר נצר ישי

    רן תראה ,הרי בין כותבי שורות אלו בתגובות אין ויכוח אמיתי ,כולנו חושבים אותו דבר .
    אני רק חושבת שלא משנה כמה נתעצבן על זה ,הרי הדברים לא ישתנו ,יש מגילות שלמות מ"פניני " הרב עובדיה למשל ואין מצב שנחנך אותם .
    לפי דעתי הצנועה אין להתייחס לאמ…ראה/י עוד

    יום רביעי‏ בשעה 19:09‏ · אהבתי

  • Zvika Livneh דינה, אני לא הצעתי טילים נגד רבנים. הרעיון של רן לא מצא חן בעיני וניסיתי לפתח אותו לכיוון אחר. הצעתי שהרבנים יפסיקו להשתמש בקרבנות אסונות לצרכי הדת שלהם. אם הם צריכים קרבנות, שיקריבו את עצמם. כמובן שלא התכוונתי שבאמת יעשו את זה אלא לכך שיפסיקו בשימוש הציני שלהם באסונות (ובעודי כותב מהדהד בראשי הזכרון של אסון הבונים והתבטאותו המזעזעת של הרב פרץ, נדמה לי).

    יום רביעי‏ בשעה 20:07‏ · אהבתי · 2

  • Zvika Livneh

    גלעד, אתה צודק. אין קשר להדרת נשים. מצד שני אתה טועה: יש קשר ישיר בין הרציונאליזציה האמונית של זה ושל זה. אין לי בעיה עם הדת ולא עם דתיים. יש לי בעיה עם רבנים שמחפשים חולשות ורגעים רגישים ביותר של בני אדם ומנצלים זאת לרעה. אין לי הצעות נחמה…ראה/י עוד

    יום רביעי‏ בשעה 20:14‏ · אהבתי · 3

  • גלעד סרי לוי הרבנים לא ״עושים שימוש ציני״, ותאמינו או לא, הם גם לא מטומטמים.
    השאלה הדתית, מדוע ישנם מקרים בהם נראה כי אנשים חפים מפשע סובלים, היא שאלה עתיקה, שכל מאמין נדרש אליה ובמיוחד בעת אסון. הרב לאו, כמנהיג דתי, משיב לשותפים להנחותת היסוד שלו, דברים המתקבלים על דעתם.

    לפני 22‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • גלעד סרי לוי רן – אתה מציג עמדה שהיא לגיטימית כשלעצמה, אך אינה מכבדת כלל דעות ואמונות של אחרים. בכך אתה מדיר מהשיח בנושא הדרת נשים את כל הדתיים, ועל כך אני מצטער ה

    לפני 22‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • גלעד סרי לוי סמדר – גם את מייצרת ״אנחנו״ שלא מוכן להכיל דתיים בשום תנאי, ומציג את אורח החיים הדתי כולו כדבר נלעג.

    לפני 22‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • סמדר נצר ישי

    אני לא חייבת להכיל או להבין ,אני לא מתיימרת ליצור שלום עולמי ולא מרגישה שכל בני האדם אחיי ואחיותיי ,יש אנחנו ויש הם ,למה לי להיות פוליטיקלי קורקט כשהמציאות היא אחרת ? למה לי לנסות להבין אותם ? כן בעיניי אמונה ודת ואלוהים הוא דבר נלעג מצד שנ…ראה/י עוד

    לפני 22‏ שעות · אהבתי

  • גלעד סרי לוי זכותך. אני רק תוהה, ובעצם לא כל כך, איך דף שמבקש לאגד ״מלחמה בהדרת נשים״ אינו מעונין בשותפים דתיים.

    לפני 22‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • סמדר נצר ישי למה אני זקוקה אישית לשותפים דתיים ? אני לא חושבת ששיתוף פעולה תמיד מצליח ,לעיתים שימת חומה ע"פ חוק ואיסור בפלישה לחיי אדם אחר מועיל יותר מאשר דיאלוגים שאינם מובילים לשום מקום .
    לפי דעתי עניין השפלת הנשים וסילוקן ממרחב ציבורי מקומו לא יכירנו בעולם המפותח והמשכיל ואינו נושא לדיון אלא לחקיקה אגרסיבית ועונשים במידה שיופר החוק .

    לפני 22‏ שעות · אהבתי

  • גלעד סרי לוי מ.ש.ל.

    לפני 22‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • סמדר נצר ישי מה צריך להוכיח ? לא כ"כ ברורה לי התגובה

    לפני 22‏ שעות · אהבתי

  • Zvika Livneh

    גלעד, אתה טועה טעות חמורה בהבנת הנושא. כדאי לך להפנים את הרעיון הזה: "סובלנות אינה יכולה לסבול אי סובלנות". כאשר יש קבוצה באוכלוסיה המאמינה באמונה אבסלוטית שאסור לראות או לשמוע חלק אחר באוכלוסיה – אין אפשרות פשרה ואי אפשר לדרוש סובלנות לתופ…ראה/י עוד

    לפני 22‏ שעות · אהבתי · 1

  • גלעד סרי לוי מ.ש.ל. 2

    לפני 22‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • Ran Horodi גלעד, אורח החיים הדתי במתכונת המקובלת היום הוא אכן נלעג ובזוי. כשאנשים עושים בדלת אמותיהם מה שמתחשק להם מבלי לפגוע באחר – אין בעיה. לכל אחד מבני האדם יש איזו מוזרות או שונות – פרימיטיביות ככל שיחפוץ. אבל ברגע שיש ניסיון בוטה לכפות עלינו שומרי המסורת והחילוניים את אורחות החיים הדתיים (ולא רק הדרת נשים – הרבה מעבר לזה), מדובר לא רק על מנהגים ואורחות חיים נלעגים אלא מלחמה.

    לפני 22‏ שעות · אהבתי

  • גלעד סרי לוי טוב, נדמה לי שהנושא הובהר עד תום.

    לפני 22‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי · 1

  • Ran Horodi אני שמח שהבנת.

    לפני 21‏ שעות · אהבתי · 1

  • גלעד סרי לוי כן. מצוין. מעניין לראות פה את ההגדרה ל״פלורליזם״

    לפני 21‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי · 1

  • סמדר נצר ישי יש רק בעיה אחת ,לפי המצב הדמוגרפי במדינה אין סיכוי שהדמוקרטיה החילונית תחזיק מים ,לראיה הכנסת הנוכחית שהיא רק פרומו לצפוי לנו בעתיד ,אנו עוד נתגעגע לימים שדיסקסנו את הדרת הנשים ,עם שאינו מפריד בין דת למדינה דרכו מסוכנת .

    לפני 21‏ שעות · אהבתי · 1

  • Ran Horodi כתבתי לאט, אז היה לך זמן לקרוא לאט ולהבין

    לפני 21‏ שעות · אהבתי

  • Zvika Livneh גלעד סרי לוי , מנהיג דתי כמו הרב לאו שרוצה להפנות את דבריו לקהל שמצפה לדברים האלה – צריך לדבר אליהם בלבד. ברגע שהוא אומר דברים כאלה לציבור הכללי והדברים מועלים בתקשורת הוא חייב להיזהר בדבריו. לא רק לדתיים יש רגשות, והפגיעה ברגשותי חמורה לא פחות מהפגיעה ברגשות דתיים. ראיתי שאתה מגחך על הגדרת הפלורליזם שלנו ואני מציע לך לבדוק היטב מה היא ההגדרה של המושג הזה, ולהבין שאנחנו פועלים בדיוק על פיה.

    לפני 21‏ שעות · אהבתי · 1

  • גלעד סרי לוי אני לא מגחך, אני מצטער. במיוחד על סגנון מזלזל כמו של חלק מהמגיבים כאן.

    לפני 21‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • Ran Horodi אולי תקרא גלעד את מה שאתה כתבת, ותנסה לחוש מה אנחנו החילוניים מרגישים כשקוראים התיחסות כזאת?

    לפני 21‏ שעות · אהבתי

  • סמדר נצר ישי

    גלעד ,מילא אנחנו "מזלזלים" הרי הדיוטות אנו ,אבל מחכמי הדור הזילזול שופע כמעיין :
    הצונאמי – ממיעוט תורה
    המורים – חמורים
    בית משפט עליון – בית משפט תחתון
    ללכת בין שתי נשים – ללכת בין שני חמורים
    ראה/י עוד

    לפני 21‏ שעות · אהבתי · 4

  • רחל אלגזי צביקה, המשפחה גרה בקראוון של חדר וחצי 7 נפשות, ומערכת החשמל הייתה כנראה קומבינה בגלל אילוצי מחיר והרי לך התוצאות. את זה לא תמצא אף רב אומר לך.

    לפני 18‏ שעות · אהבתי · 2

  • רחל אלגזי גלעד בעיני זו לא השקפה דתית. היא אולי נאמרה כדי לנחם אבל היא סרת טעם להחריד

    לפני 16‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • גלעד סרי לוי תודה. באמת הערה חשובה שמשנה את כל התמונה.

    לפני 14‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי

  • רחל אלגזי

    אין לי מושג אם אתה ציני או לא אבל מה שאתה עושה הוא לא דו שיח. בכל מקרה זה עניינך. השימוש במושגים כמו פלורליזם וסובלנות הפכו לכלי הנשק של חסרי הסובלנות מול אלה שמנסים לעצור אותם. הדרת נשים היא לא משחק מילים, היא חיים יום יומיים של אלפי נשים…ראה/י עוד

    לפני 14‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי · 3

  • Zvika Livneh מילים כדרבנות, רחל. נראה שהוא לא מעוניין בדיון מעמיק אלא בהגנה על מוסד הרבנות. אנחנו תוקפים רב בכיר וחשוב, אחד מהקונצנזוס – לא חרדי, לא קנאי, לא פנאט – וזה דבר שכנראה אסור לעשות, ואם אנחנו עושים את זה – זה סימן מובהק, אליבא דגלעד, שאנחנו סתם שונאים דתיים. בגישה כזו באמת שאי אפשר לנהל שיחה. חבל. כנראה שרן צודק: יש כאן מלחמה עם גישות הפוכות אחת לשנייה, ונדרשת הכרעה.

    לפני 12‏ שעות · אהבתי · 2

  • סמדר נצר ישי

    הכרעה = הפרדת דת ממדינה ,תפנו את כל האנרגיות שלכם למעשה הזה ואני חלילה לא מתכוונת ליאיר לפיד הוא ובועתו המטומטמת ,אני מתכוונת שכל עוד יש לנו ממשלה שמאכלסת בתוכה 100 אחוז של ימין שיכור מכוח ,כך חיינו יראו – כפי שביבי קורא להם – "שותפיו הטבעי…ראה/י עוד

    לפני 11‏ שעות · אהבתי · 2

  • גלעד סרי לוי אתם יכולים להמשיך בשיח הפנימי, תוך שאני משמש לכם יריב משותף להתענג עליו. כל מה שאמרתי הוא שחבל שאי אפשר לבנות שפה משותפת בין דתיים לחילוניים. בתגובה הסברתם לי למה לא צריך ליצור שיח כזה. בנוסף, דיברתם אלי ועלי בזלזול.
    זה בסדר מבחינתי, יש חופש ביטוי, אתם יודעים.

    לפני 10‏ שעות‏ באמצעות מכשיר נייד‏ · אהבתי · 1

  • Ran Horodi כשמישהו כותב מ.ש.ל. הוא לא בא לדון, הוא בא להוכיח. אז תפסיק להיתמם ולגלגל עיניים למרות שזה תרגול ידוע אצל דתיים מתפלפלים

    לפני 2 שעות · אהבתי · 1

  • גלעד סרי לוי שבת שלום ופסח כשר ושמח גם לך

    לפני 11 דקות · אהבתי

  • Zvika Livneh כשר? למה רק בפסח מברכים הדתיים ב'פסח כשר'? ראש השנה לא צריך להיות כשר? סוכות? שבועות? רק בפסח מדגישים את הכשרות. מעניין!

    לפני 2 דקות · אהבתי

  • גלעד סרי לוי כן, ככה נהוג מדור דור

    לפני כדקה ·

4 Comments

  1. ראיתי את הדיון הזה, והסכמתי אתך (אבל לא הגבתי שם, מחשש עשרות הנוטיפיקציות). הביקורת על הדרת הנשים בבית הקברות מוצדקת לגמרי, זה עניין מקומם מאוד. ואילו הביקורת על האופנים השונים שבהם בני אדם שעברו אסונות מנחמים את עצמם ומאשררים את דרך העולם – זה כבר נכנס לקטגוריה של חוסר חמלה בסיסית.

    (מצד שני, אם הנחמה הזו עוברת מניפולציה והופכת לטון נוזפני, כאילו-נבואי, כפי שקורה רבות "אם לא תשמרו שבת יקרה לכם אסון", היא שוב הופכת לבלתי לגיטימית.

  2. די בתחילת הדרך כתבתי שם הודעה די ארוכה, המסתייגת מהטון האנטי-דתי שקיבלו חלק מהדיונים שם (לא כולם). גם לא שייך לנושא של הדרה, שהוא הנושא הספציפי שהקבוצה הזאת אמורה לעסוק בו, וגם מרחיק אנשים דתיים שאני רוצה שיהיו חלק מהמאבק הזה, ואני מכירה הרבה כאלה שרוצים/יכולים להיות. הצעתי למי שזה מה שמעניין אותם לפתוח קבוצה אחרת, שתעסוק בכפייה הדתית (או באנטי-דתיות אם הם כ"כ רוצים). ולהשאיר את זאת לעניין שלשמו הוקמה. הזכרתי גם שיש הרבה פרקטיקות חילוניות שמדירות נשים, ושם בלי ה"הצדקה" של מצוות הדת (או פרשנותה). ושגם בהן אני רוצה לעסוק.
    ההודעה הזאת קיבלה, אגב, תגובות אוהדות רבות והרבה כאלה של "הוצאת לנו את המילים מהפה". רק מה, כמו תמיד, הקיצוניים מנצחים. חבל. מצד שני, זה קומץ אנשים ויש גם הרבה פעולות טובות של הקבוצה (שאגב, הוקמה על ידי אדם דתי…).
    שבת שלום

  3. מה אפשר להגיד? גם אני כמו אביבה צפיתי בזמן אמת ושתקתי. היתה שם התנפלות, תגובות אוטומטיות, קלישאות מיותרות. אולי גם מה שיש לי להגיד אלו קלישאות: שאין טעם בהתלהמות, ולא צריך לערבב את הכל עם הכל, ומתינות זו דרך הרבה יותר קשה ונכונה להתנהל בעולם, וכו'.
    ובכל זאת אלו הקלישאות שאני מאמינה בהן, אז אולי צריך להגיד אותן שוב ושוב.
    זה לא ייאש אותך, נכון? 🙂

התגובות סגורות.