יום ששי חזר

כמה הערות מענייני היום

פעם, לפני שנים עבדתי בבית ספר יסודי ממלכתי דתי. הייתי מורה ממלא מקום, שזה בייבי סיטר כשהמורה לא באה. לקחתי את הכיתה לאולם כי הגיע יהודה אטלס לדבר עם הילדים.
הוא דיבר והמורות נעו על כסאותיהן באי נחת. האיש בכלל לא הבין איפה הוא נמצא ועם מי הוא מדבר. מנותק לחלוטין מההקשר החברתי והחינוכי של בית הספר.
אף אחד לא הפריע לו, אבל זה היה מביך ממש.
אחרי שנים אורי אורבך כתב ספרים, שכינינו אותם בבית "והילד הזה הוא דתי"

===

מדי פעם מדברים פה על הטרדות מיניות, מעשים מגונים או סתם התבטאויות בטעם רע של גברים אודות נשים.
זה מכוער ובזוי גם במקרים שהעניין לא מגיע להיות עבירה פלילית.
אלא מה, המגנים רוצים להדגיש את החרפה שבדבר על ידי התיחסות לגילם של הגברים. כאילו שציון העובדה שהם "מזדקנים" או "בגיל העמידה" (הכניסו בדיחת גיחי גיחי כאן) מחריפה את העניין שבעתיים, או לפחות הופכת אותם לנלעגים.
כאילו שחלומה של כל אשה הוא להיות מוטרדת על ידי צעיר שרמנטי. כאילו שזה לא משרת את עמדתם של אלה שאומרים ש"הן הזמינו את זה"

===

ועוד באותו עניין. ראיתי שעורכת הדין של המתלוננת כנגד בוכריס צוטטה בוואינט "מדובר בבחורה איכותית שקבלה בזמן שירותה תעודת הצטיינות מאלוף פיקוד צפון לשעבר, היום הרמטכ"ל, גדי איזנקוט. היא ממשפחה שהיא מלח הארץ, ומאז האירועים היא בטיפול. לבסוף היא אזרה אומץ והתלוננה".
אז עצוב שמתלוננות צריכות עורך דין, ועצוב שעורכת הדין מציגה היררכיה של מתלוננות. כאלה שצריך להאמין להן כי באו ממשפחה טובה, וכאלה, אתם יודעים, נו.

===

הפתעה

הפתעה

 

===

ציטוט, כאילו לא היה בורדייה מעולם

"ייפגעו עשרות אלפי תלמידים שחונכו עד עתה לצריכת תרבות מושכלת ולא לתרבות שאינה מבוקרת ואיכותית. כל אחד המגדיר עצמו אמן יוכל כעת להיכנס למאגר סל תרבות, ללא בקרה וסינון."